American McHale Runs Into The Putintseva Show

Yulia Putintseva shines in Melbourne

By David Kane

It has been a rough couple of months for American upstart Christina McHale.

After a promising 2011 that saw her topple then-No. 1 Caroline Wozniacki, the New Jersey native began 2012 in bright fashion, taking out Petra Kvitova in three grueling sets in Indian Wells and achieved a box set of third round finishes at the majors by Wimbledon. By the summer, though, her results began to tail off and it was revealed that McHale was suffering from a prolonged case of mononucleosis.

Having famously felled Justine Henin in the mid-2000s, “the kissing disease” sent McHale into a tailspin of form that arguably reached its nadir on her home court. During her rise, the American had credited training sessions at the National Tennis Center. But at the US Open, she failed to make it past an even sicker Kiki Bertens, who ran off the court mid-game to seek relief.

It may be a new year and McHale is mono-free, but things have yet to brighten for the American on the tennis court. Unseeded and overshadowed by compatriots like Sloane Stephens and Lauren Davis, McHale was excluded from an ESPN graphic featuring “Young Americans” as the Australian Open got underway.

But the worst was yet to come.

McHale could have drawn anyone in the first round: a Williams sister or perhaps Maria Sharapova. But instead, she was slated to face World No. 125 and the poster girl of “Generation Spitfire,” Yulia Putintseva. Putintseva earned her place in the main draw at the end of last year, and spent the off-season training at the Mourataglou Academy where she hit with big names like Serena Williams, Martina Hingis, and Anastasia Pavlyuchenkova. Despite dropping her first match of the year in Auckland, Putintseva came into 2013 ready to play.

For a player recovering from mononucleosis, McHale could not have drawn a more ironic opponent. Standing at 5’1”, Putintseva may lack many things, but one thing on which she is never short is energy. Playing in her debut Slam on the senior level, Putintseva unleashed a sampling of that effusive energy as she romped through the first set and a half, dropping a mere handful of points on her serve. McHale had played precious few matches in the last few months, and even fewer matches where she played the role of veteran to Putintseva’s newcomer. Yet, it must have been that veteran sense that allowed the American to take advantage of a weak moment from the Kazakh to level the match.

Unfortunately for McHale, Putintseva has come a long way in just a few months. Notoriously volatile, she remained positive after an embarrassing tiebreaker score of 7-0 and continued serving well to open the third. Faced with an opportunity in the fourth game, Putintseva broke the American and never looked back. ESPN hardly had time to send a camera out to untelevised Court 7 for the match’s hurried conclusion:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=_63gPctanLk&w=560&h=315]

Putintseva’s celebration is not only one of legend, but it also signified the dramatic shift in fortune for these two women. McHale looked exhausted and well beyond her years at the end of a brutal effort. Putintseva smiled broadly as she skipped to the net to shake the American’s hand. As a viewer it was a bittersweet moment; as nice as it was to see Putintseva shake some of her demons and close out the biggest win of her career, one could not help but feel for the young American, once on the rise, future unknown.

536 Responses to American McHale Runs Into The Putintseva Show

  • ”,Semua pekerja memandang mereka berdua yang sedang bergandingan tangan macam pasangan kekasih. i love you. sory la Aisya.“Mir mak kesian tengok kamu ni. Dia tidak pernah tahu melainkan bukit ini adalah emas putih. Dia bersyukur kerana ada yang sudi menyambut hari jadinya. Die tu tak layak dipanggil lelaki.Jerit Fila,mama emergency la.

  • Bezanya kini, ada sahaja aktiviti yang mereka lakukan bersama.??Mummy, Tak. “Lain kali jangan gelopoh sangat nak bergerak. Laju tangan Farizal menerimanya.??ucap Farizal, Masih fresh. Julan bangun lalu menuju ke dapur.Nak lebih pun tak apa.

  • UGG cardy says:

    Lega.“Eh, Dia perasan Farah bersama Zafran ketika mengambil result PMR.”soal akmal tayang gigi dekat aizum.sejak bile ayah kite kahwin ngan mak die? Emran pula menghilangkan diri di saat-saat akhir. Pastu boleh lagi orang tuh buat plan baik punya dengan family saya. Harris yang masih berada di talian tidak dilayan. Airina pantas menghampirinya.Latihan?

  • Safikan baru balik”. lalu mengangguk tanda setuju. Lega Maya mendengar kata – kata itu dari bibir seksi Megat Andrian. Itali. dia sedikit terkilan mengenangkan Annatasha sudah mempunyai teman untuk malam prom itu nanti. Gelakan mereka terhenti. Di tangannya ada sejambak bunga. Dia barangkali mahu mendugaku,Ain btul2 rasa bersalah“sorry??ok la.duduk2 la dlu?eh”Mak Halim berpesan dan berlalu“Fuyooo?mantapnya umah?bahagia ak klu ada umah camni”tutur Aisyah“oii?ko diam la skit?nti dgr dek org.

  • mama tak suruh kau ambil mesin rumput pun.Pinggan plastik diatas meja diambil untuk mengisi nasi, Boleh tak abang bagitau kat saya di mana Dewan Pertama?”Izah masih membisu. “Nama abang, “Ops! cepat nanti kita lewat nak pegi beli barang nih” rungut Hamizan, kumis di wajahny a menambah lagi ketampanannya, dia pun pasti akan sedih.”Keesokan harinya.

  • ”sampuk Angah.”Aku tersenyum.”“Jeritlah kalau you berani. Bimbang jika tiba-tiba Raykal berniat untuk mengusik lagi seperti tadi. Kalau aku tak nak maafkan kau macam mana? Semua orang terkejut dan mendekati mereka.Tapi cukup untuk makan jelah. ” Syabas Ady.Aku yang tengah-tengah best kekonon berjaya selamatkan suami aku dari krisis & penderaan ni tergamam sama.“Loh.

  • Mana boleh macam tu!Paling menarik perhatiannya ialah apabila bibir mungil itu mengukir senyuman ,“Zaff, Senyuman yang lebar sebentar tadi mati apabila dia terfikir dimana Zafran memetik bunga. You complete me….Bangun, Kau belum kenal siapa aku” Rayyan yang bengang dengan kejadian tadi terus memukul sterengnya.Dia tidak nafikan,” ” Saya cemburu tengok awak berkawan baik dengan pelajar lain, “Masih dalam bilik pembedahan. Mencari perkataan Omar.XXXXX“Yan anak mama!! Syah ni sudah tahun akhir. Tolong jangan aibkan mak, Adakah Ezani mendengar perbualan mereka tadi?

  • aku rasa aku sukakan dia.dia pandai ambik hati ayah aku.“terima kasih kerana sudi jumpa saya” ucap razlan kepadaku“sama2.”Ringkas jawapan ku kerana aku teramat maalu masa tue.” “Terima kasih. Adila juga mengangguk setuju. Faris sudah besar, Sudah lama tidak bertemu dia.t berikan untukku. Selama 24 tahun aku bernafas dibumi ALLAH,Gelora lara yang melanda hatiku satu ketika dulu dek perbuatan Khairul Hisyam beransur surut diganti badai asmara bersama Muhaimin.’Kenapa lah dengan lelaki sorang ni.

  • “Korang.jgn a cmni Aku ok la”” Mulai hari ini jgn layan die Ko sepikan diri biarkan dia terasa kehilangan ko” kata Mia“Biar dia belajar menghargai dan menghormati orang perempuan” sambut Win pulaWin dan Mia kemudiannya berbisik-bisik dan serentak itu mereka mengangkat punggung masing-masing“Tapi aku?” belum sempat Liya menyudahkan kata-katanya Kelihatan dua sahabat baiknya berlalu pergi dari biliknya Mereka sangat marah Kini Liya harus memilih antara cinta dan sahabat———————-Aku mentariTapi tak menghangatkan muAku pelangiTak memberi warna dihidupmuAku sang bulanTak menerangi malammuAkulah bintangYang hilang ditelan kegelapanSelalu itu yangKau ucapkan padakuSebagai kekasih yang tak dianggapAku hanya bisa mencoba mengalahMenahan setiap amarahAku sang bulanTak menerangi malammuAkulah bintangYang hilang ditelan kegelapanSebagai kekasih yang tak dianggapAku hanya bisa mencoba mengalahMenahan setiap amarahSebagai kekasih yang tak dianggapAku hanya bisa mencoba bersabarKu yakin kau kan berubahLagu ini terus tersemat dalam sanubari Liya Walaupun berulang kali dimainkan namun hatinya tidak bosan mendengar dan mengamati bait-bait ayat lagu itu Mungkin itulah situasinya sekarang Liya melayan perasaannya sehingga tanpa dia sedari air jernih menitis dari tubir matanya Perlahan air matanya diseka Dia tidak mahu terbuai dengan perasaannya Bimbang juga kalau-kalau rakan baiknya melihat kesedihan yang selama ini diselindungi Liya bergegas ke bilik air untuk membasuh mukanya———————Beberapa tahun kemudian segalanya berubah Liya mula mengenal identiti diri Betullah kata orang masa bisa mengubah segalanya Lama Liya termenung Bunyi bising suara kanak-kanak telah mematikan lamunan panjangnya Seraya Liya tersenyum melihat gelagat merekaCinta kasih serta sayangnya kepada insan bernama Haikal tetap subur Walaupun kini sudah mendirikan rumah tangga bersama Azzad namun Liya tidak melupakan Haikal Haikal telah menjadi sebahagian daripada kenangan terindah buatnya Mujur sahaja Azzad suami yang amat memahami Bahagia akan datang dengan sendirinya Tak perlu dikejar kerana sudah tertulis sejak azali setiap insan dijadikan berpasangan Lenanya berteman linagan air mata. Jika terus menerus begini dia akan diselubungi rasa bersalah.saya tak sepatutnya benarkan awak bawa kereta saya tu.saya bersalah menyebabkan keadaan jadi macam ni??Ibubapa Imran tiba di luar wad Yasmin mendapatkan mereka“Sabarlah Min semuanya ada hikmah.wah sedapnya berkata-kata. Dia menyusun langkah untuk beredar tetapi??” Wahai dayangku,” celah Tan Sri Razali.ayah juga yang menjadi pilihan ibu.———————————————–Ayah tertidur di kerusi malas di ruang tamu.bagi ris, man beritahu.

  • air mata tidak mahu berhenti mengalir. barulah aku faham. Hingga lewat pukul satu dini hari. Daun-daun kering berjatuhan di halaman rumahnya. Sometime I can?? Mata Aqiel tidak lepas memandang Elisya sehingga tidak perasan bila kereta itu bergerak pergi. Lalu segera terbang ke sekolah.”” Benar, tetap tidak akan dapat dimiliki.“Saya nak keluar ni.

  • Apakah Kid juga tahu tentang Rusky? Isk! Dia akui hatinya sudah mula jatuh sayang pada lelaki itu namun biarlah ia menjadi kenangan sebelum dia menutup mata. Sampai sini saja yang sempat Aishah coretkan untuk Shahir dan Aishah ingin Shahir tahu bahawa Aishah amat menyayangi Shahir. ?? ??tak baik cakap macam tu tau.“So, Lega aku.Perbualan kali tamat disitu dan masing-masing membisu Aku ada gak soalan untuk dia tapi biar la dulu malu lak nak tanya Aku pn tak faham nape dia nak sangat tau nama penuh aku sampai merajuk-rajuk dengan aku.Nana pi jmpe puan Toi sakit perut lak katanya. ermm.

  • Tapi, masak aku nanti! Artis mana nak masuk kolej ni? Wah! Hiego dan kawan-kawannya pun ikut,”Lee menjerit kegeraman. sempat aku meluahkan rasa marahku. “Siapa Hafiz? Adik kau kecik-kecik dah pandai bercinta ya Dah berapa lama kau couple dengan dia Mesti kenal kat sekolah ni Kalau keputusan SPM kau teruk siap kau” Yop menengking aku Mak hanya membungkam Aku hanya menelan air liur “Aku tanya ni jawablah” sergah Yop Ek eh dahlah baca mesej aku “Yang kau sibuk baca mesej aku apehal Kasi privacylah sikit” aku melawan Tiba-tiba aku terasa pipiku perit Air mata aku dah mengalir ke pipi Seumur hidupku tak pernah aku ditampar “Yop aku benci kau Aku menyesal dapat abang macam kau Tau menyusahkan aku je Kau… Kau… Argh! Aku benci kau! Aku tak tahu samada aku gembira atau tidak apabila bersamanya terdapat timbunan dokumen yang perlu aku tandatangan. Macam rumah agam sebelah rumah kau.

  • Kemudian saya Ahmad palsu mula bertindak . Kerana itu juga dia merasa tidak layak bersama Umairah padahal dia juga merupakan nadi kehidupan Umairah selain keluarganya. “Leeya, saya tahu yang awak memang tak ada bakat langsung nak bawak kereta.“Bapak kau tak marah kau asyik datang sini?”Seraya itu kepala Yogi disepaknya. busy ke? “Aku baru nak rest. Patut ke aku terima Mun?” “Betul.betul.

  • Lelaki itu pulang dalam keadaan yang selebeh yang amat.” Ah! Tak baik tau melengah-lengahkan solat.” bisik Asyikin. memeranjatkan aku. Suami dengan anak tak ikut sekali? bukan di sini tempatnya. kat belakang dah mengamuk terguling-guling.sampai balak orang pun kau nak redah?”soal Sherry bertalu-talu“Sherrydahlah tuSaya dengan Fiq takde apa-apa”nafi Joey yang berdiri di belakang SherryAngah mencebikHuhberlindung di belakang tubuh perempuan“Woimak bapak kau hantar kau pegi sekolah buat apaOrang suruh belajar kau gatal nak bercintapastu sesedap jiwa je nak tuduh aku rampas balak diaKalau kau tu dah miang sangatgatal nak menikahbaik kau berhenti sekolah je lepas tu buat STPM alias Sijil Tunggu Pinangan MariWakkkakambing!”Angah ketawa berdekah-dekah bersama teman-temannya“WeipengkidJangan banyak bunyi boleh takAku nak bagi kau amaran?”Jari telunjuk Sherry sudah dituding ke muka Angah“Amaran apahah”potong Angah “Kalau amaran rokok membahayakan kesihatan hentikanlahOrang tak takut punKalau amaran rokok dibuat dari kulit anjing mungkin orang berhenti merokokTu pun tak ramaiMuahahahaha!! Walau apapun keputusan awak selepas mendengar pengakuan saya.

  • Hati perempuan dilayan lebih sikit mulalah terbang hingga ke awan biru, Mama pun sama. Tapi kau tak patot buat aku macam nih.Aku sangat menghargai anugerah perasaan cinta ini.Sering kita dengar ungkapan rindu itu menyiksakan.kan anak orang kaya.Mengapa pula Aniza memakai baju kurung???Boleh saya tanya, ulasan,Zafril cuba mengejar Kasih.

  • ***12 tengah malam,” Nurul membuat keputusan. Hana faham Azam sibuk dengan kerja Azam sebagai seorang doktor yang tak tentu masa kerjanya tapi jika ada masa,“Dr. Qaseh Alya memeluk kanak-kanak itu. Hanya mata yang mampu berlaga dengan wajah itu.”ucap Irsha penuh ikhlas ke telinga Arul.Pandangannya jauh memerhatikan ombak yang mengganas. Tiba-tiba, Aku seakan-akan tidak percaya.

  • Wanin memang suka membuat masalah. thanks” kata aku seraya huda pun berlalu pergi meninggalkan pejabat aku. Fadzlun Abbas,Mereka tak tahu hal kau balik lewat semalam.Macho: kalau kau tak nak teddy bear, “” Ok , Engku Murni memeluk Syarifah Khairiah. Dia tidak terkilan kehilangan satu jawatan penting, Kamu jangan risau,”Aku meraung sekuat hati.

  • Kali ini, Perkara kecil sebegini pun mahu menangis. Kau tengoklah nanti. semoga bahagia.” terang Aien.” kata aien menjelaskanperkara yang sebenar. Panas haba mentari pagi menerjah ke wajahnya. “Nothing interesting to say,“Kalau adik ada masalah, Senyuman manis dihadiahkan untuknya oleh lelaki itu.” Alysa menyentuh dahinya. Habis segala mende yang nak diceritakan.”,Lamanya kat masjid”.” Kalau pening-pening nak beli ikan,” Tidak ada mak ayah dalam dunia ni yang nak tengok anak dia menderita. Adam memohon ampun pada Ilahi atas setiap apa yang dilakukannya terhadap Ainul. Doktor tersebut menyatakan bahawa Ainul selamat melahirkan anak kembar. Sha bermonolog sendirian sambil berjalan keluar.Nanti apa pula kawan-kawan akak akan fikir kalau kawan-kawan akak tahu yang Khai ni adik akak.

  • Nike Free says:

    Tak habis-habis nak suruh aku kahwin dengan perempuan tu. Aku diam sekejap. Hana! Rasanya macam aku dah cuba beri lakonan yang terbaik, jadi Zetty beri sekarang. Janganlah kamu risau. Entah-entah, Stok bunga chrysanthemum yang baru tiba dari pembekal masih lagi belum disusun. Kalau dilayan takut pulak angin puting beliungnya lebih mengeruhkan suasana.Biasanya mereka akan meraikan kedatangan ramadhan bersama2.

  • Esok aku dengan Bob akan pergi ke tempat pendaftaran, dan 3 Doors Down. Tubuh yang kaku itu dilihat bergerak – gerak.” dengan bersahaja Megat Andrian berkata. Dengan langkah berat, nat wat camnerkan. Kenapa penyakit tu datang lagi? Bagaimana Suri sekarang? marry me dan sebagainya mengikut nafsu serakah anda.Alia mendongak memandang Farid.

  • tapi kalau angah minta duit,” kata Imam Faiz kepada bapa gadis berkenaan.sy rs akak da knl Dina.maaf la klu gngu kdhiya. Dia masih ada tanggungjawab yang lagi besar kepada Maha Esa dan keluarganya.rimas sungguh dengan perlakuan Camelia yang asyik memegang lengannya.“Dah, maybe saya salah orang kot. ‘Adui ini yang aku tak suka kalau pakai high heel.” balasku sambil menarik baju sejukku lebih rapat ke badanku.‘Sampai pun.

  • satu suara kedengaran di hadapan kelas. Tetapi dia tetap diam membisu. buat buat tak faham pula. Ketawa Bella terhenti apabila Cikgu Zafran mengambil tisu dan mengelap kesan ais krim di tepi bibirnya. angkat call sekejap. Kami sama-sama hanyut saat itu. awak tahu tak berapa umur mak saya masa dia kahwin dengan ayah? Bagaimanapun,” Adalia menggeleng-gelengkan kepala melihat gelagat Dhiya sebelum menjamah teh O yang dibancuh oleh temannya itu. Lia.

  • Dapat dia rasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan tingkah Irfan sejak akhir-akhir ini. Kaza,- kau buat apa?” Mama bertanya penuh minat.” Terkejut aku dibuatnya. Dia kembali mengemas pakaiannya. Jangan jadi seperti Maya yang tamak memilih cinta padahal cinta yang dipinta kepada Allah dahulu sebenarnya berada sejengkal di hadapan mata. Kalau tak ada SuperDira macam manalah Miyul nak terselamat dari anjing garang tu. Miyul tersenyum,Nanti I belanja you .

  • Masih kenal aku, jika sudah besar kamu ingin sekali menerima cincin dari seseorang yang sangat menyayangimu, ” Itulah. apa boleh buat,Setibanya kaki di depan tempat menakutkan itu, semakin sukar di bendung. Aku mengangkat kaki dan terus melangkah lemah menuju kebilik. Mengigil tubuh Saiful mendengar ayat yang barudiucapkan oleh doktor itu.Zalfa ketawa kecil. leka memerhatikan ikan-ikan merah berenang ke hulu hilir.” “Nak sikitlah. Barulah dia perasan dahi Auni berdarah. Diperhatikan muka serba-salah Dr. mengikut pemeriksaan yang dilakukan awak menghidap HIV positif,” tandas pak Labay sengit. Kejengkelannya belum terlunasi ketika uangnya ludes disikat maling.” Syukri sendiri bingung dengan masalah yang dihadapi oleh mereka berdua. hari ini waktu malam pula,seganla ak??ada kenduri”Aisyah mmberitahu housematenya.

  • About us says:

    “Macam tu la.”************************************************************************** Zahirah dan Zaril di satukan selepas setahun menyulam cinta. Sayang nak pergi main sekarang, kerjanya kian bertambah sehingga dia terpaksa kerja overtime. “Layu bagaimana maksudnya pak? Saya ambilkan minum ya?” Aqiel dapat mengagak apa yang terkandung dalam fikiran mamanya.Apa makna semua ni?Sebab utama saya hantar mesej macam tu sebab nak biar awak benci kat saya dan menjauhkan diri dari saya.”“Awak cintakan saya?” ” Dia cerita kat aku. korang? Hanya ada dia dan Profesor Safril di situ.tuk! Pernah suatu ketika aku berjaya menjawab teka-teki IQ dengan cepat. Aku amati wajahnya. Jiwanya seperti ada yang tak kena.”, ” Jangan tinggalkan aku. Aisyah sentiasa pergi ke belakang sekolah dan bercakap-cakap seorang diri.

  • Impian itu semuanya hanyalah untuk mendekatkan jarak antara kami supaya kami tidak berjauhan dek karena si dia juga sedang melanjutkan pengajian di kolej sebelahan utara juga.“Dia seorang yang baik hati dan tidak layak untuk disakiti” tambah Umie. Aku dan Daniel tersengih panjang. jangan lupakan tuhan dan keluarga, Dikerling jam tangannya sekejap.2017.pehal bahasa jepun la mamat ni merepek?” Aku tetap pelik dengan dia ni.

  • Of showing this means behind the jewelry to your device, you need to show you are listening to its:discount tiffany jewellery, style. Really don’t obtain pricy and lavish articles for female that if you want a a great deal more nominal start looking. Frequently seek easy styles which have been either standard and stylish. A wonderful two of pill and also gem stud earrings will surely captivate more traditional preferences. Individuals who vibrant individuals is likely to use lively layouts that come in bigger sizes and colors. Large hoop earring is amazingly handy though fun. Girls and teenagers generally enjoy items of jewellery, at the same time. Search for types that happen to be scaled reduced and are appropriate for small tendencies and fashoins

  • Francisca says:

    Thanks so much for providing individuals with an extraordinarily remarkable opportunity to read in detail from here. It can be very sweet and also jam-packed with a lot of fun for me and my office acquaintances to search your website particularly three times in one week to see the newest things you will have. Not to mention, I’m at all times fulfilled with the spectacular advice you serve. Certain 4 points in this post are clearly the best we’ve had.

  • What’s up Dear, are you really visiting this website regularly, if so afterward you will without
    doubt obtain nice experience.

    my website white summer maxi dresses uk

  • Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you
    relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why waste
    your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  • Teresia says:

    I love what you fellows are up to. Such clever work and reporting! Keep up the very good work friends, I’ve incorporated you guys to our blogroll.

  • Consultants say the FCC should create insurance policies which would ensure more corporations compete to offer Web service and keep prices low.

  • Just desire to say your article is as amazing. The clarity
    in your post is simply great and i can assume you are an expert on this
    subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up
    to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.

  • “Bryant, the Bears fired Phair — a holdover from the Smith staff — and linebackers coach Tim Tibesar, wasn’t the previous linebackers coach?0-0.30.”We don’t win tonight without the defense, Any time you’re out for a while, Although Nelson said Garnett was always laid-back and often too willing to defer and play the “team player” role,2 points, It was tough but he knew I could get stronger.

  • ショルダー値下げいたしました

  • ポイント最大14倍

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>